Mendigoitiko barne eta kanpo espazioak modu interkonektatuan, irekian eta gardenean pentsatuta eta antolatuta daude autonomiak, interakzioak, esplorazioak, jakinmina eta komunikazioa bultzatzeko, eta bizikidetzarako, bizitzarako, haurren eta komunitate osoaren aurkikuntzetarako eta ikerketarako espazioak dira.
Arkitekturaren eta pedagogiaren arteko elkarrizketa etengabea da, giroa aldatu egiten da, pentsatu egiten da eta forma hartzen du bertan garatzen den bizitzan oinarrituta, barruan bizi denari, sortzen diren ikaskuntza proiektu eta egoerei erreparatuz…
Espazioa eta giroa zaintzea beharrezko hezkuntza ekintza da bertan bizi diren pertsonen ongizaterako, eta segurtasuna eta konfiantza, kide izatearen eta garrantziaren sentimendua, gustu estetikoa eta bizitzeko plazerra sortzen ditu.
Giroak eta tailerrak: emozioekin ikasi.
Giroak eta tailerrak emozioarekin ikasteko ingurune estimulagarriak dira. Haur Hezkuntzan umeak libreki mugitzen dira. Beren interes eta motibazioen arabera nahi duten proposamena aukeratzen dute.
Aniztasuna eta norberaren erritmoa ere errespetatzen dute. Adina ez da muga bat; 3, 4 eta 5 urtekoak elkarrekin aritzen dira.
Txikien Komunitateko ikasleak bi korridoretan banatzen dira, maila desberdinetan. Beheko solairuan 3 urteko taldeak daude, eta bigarren solairuan 4 eta 5 urteko taldeak.
3 urteko espazioek Imitazio-jolasaren edo Jolas Sinbolikoaren giroa hartzen dute (kontuan izan behar da haurtzaroa gai dela benetako eta irudimenezko gertaerak konbinatzeko, fikziozko egoerak benetan gertatzen ari balira bezala birsortuz, pertsonaia bihurtzen direla eta objektuek beren irudimenari bizia hartzen diotela.); Natura giroa (elementu naturalekin egindako jolasak, Ama Lurrarekin konektatzen gaituztenak eta sailkatu, ordenatu, patroiak eta serieak egin, kontatu eta eraiki ahal izateko aukera ematen digutenak, jolas sortzailea eta naturala sustatzea) eta Pikler Mugimendua (Mugimendua gizakiaren oinarrizko beharra da, mugimendu aske, errespetatu eta pertsona helduek lagunduta, deskubritu, esploratu, ikasi eta garatu egiten dira).
4 eta 5 urteko espazioek Tinkering giroa hartzen dute (sorkuntzaren bidez ikasteko maker espazioa da. Iturgintzako, arotztegiko… askotariko tresnak eta materialak aurkezten dira STEAM fenomenoak aztertzeko, hau da, haurrek ukituak egin ditzaten, beren proiektuak fabrikatu eta diseina ditzaten: ikerketa, kanika-makinak, geoplanoak); Baratza giroa ( Haurtzaroa, gizakiok, oro har, natura behar dugu. Aire zabalean jolastea testuren, tenperaturen, usainen, zaporeen, forma materialen eta pisuen proposamen multisentsorialekin); Argi giroko proposamen multisentsorialekin (Materialek irudiak sortzeko eta osatzeko baliabide bat eskaintzen dute, itzalen eta koloreen jokoak, marrazkiak. Argiaren eta kolorearen bidez jolastea, zientzia eta artea uztartuz esperimentazioa eta sormena ahalbidetzea); Katxarreria eta Hezkuntza Sortzailea giroa (margotzen jolastea, gure sormen-gaitasuna garatzea eta pisua, bolumena, dentsitatea, testurak edukiera ); Eraikuntza eta esperimentazio giroa (trebetasun motorrak, kognitiboak, sentsorialak, sozialak eta emozionalak sustatzea eta ikuspegi espaziala garatzea); eta Lego ( Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eta Matematikaren (STEAM) ikaskuntza sustatzeko, jolasaren testuinguru batean) eta Zurgintza giroa (Egurrarekin esperimentatzea).
Ikasleek hobeto ikasten dute eta ikaskuntza sakonagoa garatzen dute beste pertsona batzuekin zuzeneko interakzioa dutenean, materialak eta baliabideak esperimentatzen eta aztertzen dituztenean.
Mendigoitin espazio guztiak hezkuntza-espazioak dira, eta korridoreetan ere proposamen dibertsifikatuak aurki ditzakegu, gai diren haurren premiekin lotuak.
Beheko solairuko korridorean Etxetxoa dago, imitazio-jokoa edo jolas sinbolikoa egiteko aukera ematen duena. Autoek eta errepideek kausa-efektu printzipioa edo erreakzioa ulertzera hurbiltzen dute, eskura duena esploratzean eta manipulatzean sortzen den esperientzia propioan oinarrituta. Baldosa sentsorial argitsuak, likidoz edo gelez beteak, zapaltzean formaz eta kolorez aldatzen direnak eta haurrentzako plazer iturri direnak, oinutsik sentsazioak bizitzeko aukera ematen dietelako. Waldorf kulunka, mugarik gabeko motrizitate-jokoa eskaintzen duena.
Lehen solairuko korridorean garrantzi berezia du Dinosauroen eta Basamortuaren Minimunduek, egituratu gabeko jolas sinboliko librea ahalbidetzen baitu. Jolas horretan, haurrek benetako eszenatokiak edo haiek irudikatutakoak eraikitzen dituzte, pieza solteen bidez, eta aktoreak animaliak dira, ninak.
Urtaroko Waldorf mahaiarekin ere topo egingo dugu. Mahai horretan, egungo urtaroaren berezko elementu naturalak dituen eszena bat erakutsiko dugu. Haurrei naturaren urteko erritmoa estimatzen, urtaroen aldaketak ezagutzen eta errespetatzen laguntzeko modu bat da. Zentzumen anitzeko esperientzia bat da, elementu naturalak ikusteko, ukitzeko eta, batez ere, sentitzeko aukera ematen diona.
Ertainen komunitateak, Lehen Hezkuntzako 1.2.3. mailakoak bere giro libreak eta akonpainatutako tailer propioak dituzte.
Komunitate honetako ikasleak bi korridoretan banatzen dira, maila desberdinetan. Lehenengo solairuan 1. mailako taldeak daude, eta bigarren solairuan 2. eta 3. mailakoak.
- solairuan, lehen mailako erreferentzia-gelak aurkituko ditugu. Solairu honetan daude Matematika, Hezkuntza Sortzailea (margotzen jolastea), Hizkuntza Eremuko giroa eta Kanpoko giroa eta eskola-baratzea.
Gela bakoitzaren barruan giro-proposamenak gai horrekin lotuta daude, baita curriculumeko beste proposamen batzuekin ere.
- solairuan, Lehen Hezkuntzako 2. eta 3. mailako erreferentzia-gelak ditugu.
AMALUR giroko ikasgelak dira (geografia, botanika, esperimentuak); Lego giroa eta Pentsamendu Konputazionala (Lego Digital Designer softwarearekin lan egiteak (LDD) aukera emango die ikasleei PC-aren bidez Legoren edozein eraikuntza lantzeko edo diseinatzeko) Giro horren oinarria da aukerak bilatu eta eskaini behar direla Zientzia, Teknologia, Ingeniaritza, Artea eta Matematikaren (STEAM) ikaskuntza sustatzeko, jolasaren testuinguru batean) ; Diseinu-giroa, arotztegia eta Tinkering (iturgintzako, arotztegiko… askotariko tresnak eta materialak aurkezten dira STEAM fenomenoak aztertzeko, azken batean, haurrek ukituak egin ditzaten, beren proiektuak fabrikatu eta diseina ditzaten: Ikerketa, kanika-makinak, geoplanoak, jostailuen dekonstrukzioa, zirkuitu elektrikoak, kate-erreakzioak… Giro guzti horiek sorkuntzaren bidez ikasteko maker espazioa osatzen dute.
Giro horien helburua bokazio zientifiko eta teknologikoak piztea, pertsona guztiak ahalduntzea eta ikasleak bultzatzea da, inguruan duten munduaren eraldaketan aktiboki parte har dezaten. Proposamen irekiak eta diziplinartekoak STEAM hezkuntzaren ildokoak dira, zientzia, teknologia, ingeniaritza eta matematika arteekin lotuta integratzen dituena eta, aldi berean, gaitasunak eskuratzea sustatzen duena, hala nola talde lana eta luzera begira ikasteko gaitasuna
Handien komunitateak, Lehen Hezkuntzako 4.5.6. mailakoek bere tailer propietan ikasteko, hezitzeko aukera dute.
Talde horien erreferentzia gelak eta tailerrak 2. solairuan daude, eskuinaldean eta ezkerraldean.
Tailerren proposamenetan, ikasleak hainbat adinetako talde malguetan antolatzen dira.
Oinarrizko gaitasunak landu nahi ditugu, ikasleek prozedurak eta jarrerak gara ditzaten eta, aldi berean, egokitzeko eta egoera berriei modu positiboan aurre egiteko gaitasuna gara dezaten.
Hezkuntza Sortzailearen tailerrean, margotzen jolasteko, eskuz josteko, makinaz josteko, geometria lantzeko, maketak egiteko eta zentanglea egiteko proposamenak daude (teknika artistiko hori errepikatzen diren eta lasaitasuna eta meditazioa lortu nahi duten patroien bidez irudiak sortzean datza, egiten duenarentzat eta behatzen duenarentzat orainaldia bizitzea) eta Sukaldaritza tailerra. Arte, adierazpen eta sorkuntza proposamen hauek ingelesez garatzen dira.
Nagusien komunitatearen espazio horretan daude, halaber, Kalaka izeneko komunikazio-tailerrak, hizkuntza-gaitasunekin lotura estua duten irrati, bideo eta aldizkari digitalen proposamenekin; Fisika, kimika, geografia eta robotikaren eta pentsamendu konputazionalaren garapenarekin lotutako proposamenen tailerra, eta gaitasun zientifikoaren garapenarekin lotutako Botanika eta Natura-zientzien tailerra.
Espazioak eta proposamenak ikasturtean zehar aldatzen dira, umeen interesa eta beharrei erantzuna emanez. Hori dela eta giroen bidez lana egiteak etengabeko koordinaketa eta kalitatezko materialaren aldaketa eskatzen ditu.
Behaketatik abiatuz, nola lagundu haur bakoitzari uneoro birplanteatzen dugu.